Sergio-W33 a écrit:
Salut Yann,
L'angle parfait c'est celui de Luderitz, personne ne va plus vite que là-bas
On va dire qu'à partir de 120 ça glisse bien : sur certains spots c'est difficile d'aller au delà de 120 car tu arrives très vite dans le clapot généré par le vent.
Aux Coussoules si mes souvenirs sont bons, tu ne peux pas descendre trop bas, car tu commences à subir les perturbations des constructions et il y a plus de bancs de sable (???).
Sergio-W33
Un jours ça ira plus vite ailleurs tu verra mais il est clair que l'angle a du être étudier a quelque degré près pour de la perf maxi ! a 140 on ne doit pas etre loin de l'ideal pour un vent espère pour le record

Le wind est a la traine il faut depasser les 100 Km/H
Meri pour vos réponses ..... !
En regardant deux trois choses sur l'ISAF plus precisement sur
http://www.speedworldcup.com je suis tombé la dessus ce qui donne une indication quand a la recherche de perf max meme si ça n'est pas le sujet precis sur cette regle :
B2. Minimum Conditions for Grade A and B events
In speed racing, there is no minimum wind speed, although a wind speed of 17 knots average is
regarded as a guideline for minimum. However, the course may be left open if the wind drops under 17 knots. The ratio between course angle and wind speed should be 5.5 or less. The following matrix shows examples for good ratios. The ratio shall be used as a guideline for suitable conditions.
90 degree 17 knots average wind
120 degree 22 knots average wind
150 degree 27 knots average wind
No races shall be started if the wind direction is more than 150 degree.
Protests regarding wind strength and suitability of wind direction or wind conditions are disallowed.
Only courses where it is possible to return to the start by sailing on the water without being forced to walk or to use a car will be accepted for graded events. Only courses of 500, 250 metres and 1 nautical mile will be considered for Speed:World:Cup graded events. All event courses must have the distance professionally surveyed. A copy of the surveyors report and a clear map must be submitted before the start of the event.
Other course lengths might be used for fun races.
There should be a clearly marked manned area on the beach prohibiting spectators, competitors and vehicles from creating a wall blocking wind. This will be approximately 100m beyond the finish line and will extend 300 m before the start line.A plus