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MessagePosté: 11 Oct 2009, 23:43 
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salut
3 jours de test à sydney de la 820 et 780 - plus d'info (fotos etc) par james bientot sur le site - promettant!
ciao
c


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MessagePosté: 12 Oct 2009, 07:51 
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Inscription: 20 Nov 2007, 21:26
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Localisation: La Rochelle Châtelaillon
Christophe donne dans le teasing !!
j'ai trouvé ça en attendant:

http://www.seabreeze.com.au/forums/topi ... C_ID=56161

timford

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319 Posts
Posted 10 hours, 57 mins ago
--------------------------------------------------------------------------------

had a small go on the formlua board yesterday and it was pretty dam fine, really fast onto the plane and felt fast. only had one run but its was very nice.

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MessagePosté: 13 Oct 2009, 11:12 
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Localisation: Pays des Kangourous!
neric a écrit:
Christophe donne dans le teasing !!
j'ai trouvé ça en attendant:

http://www.seabreeze.com.au/forums/topi ... C_ID=56161

timford

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Posted 10 hours, 57 mins ago
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had a small go on the formlua board yesterday and it was pretty dam fine, really fast onto the plane and felt fast. only had one run but its was very nice.


On va quand meme recadrer un peu car Tim a du faire 50m au planing avec dans un vent super timide et ca fait pas 2 mois qu'il s'est mis a la Formula... mais bon il est tres bavard sur les forums...

Attendons un bon compte rendu de Chris avec photos...


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MessagePosté: 15 Oct 2009, 08:07 
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Inscription: 04 Nov 2004, 08:30
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Une photo de la 780 : http://www.windsurfing44.com/forum/view ... =15&t=1312

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MessagePosté: 15 Oct 2009, 17:31 
salut à tous
pour 2010 , Carbonart fabiquera 3 formula avec des largeurs différentes au OFO.
73 pour les gabarits légers
78 pour les médiums
82 pour les lourds
La plus polyvalentes sera la 78.
Infos et pré-orders en envoyant un mail à : f972@wanadoo.fr
Bonne réception
Pascal


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MessagePosté: 15 Oct 2009, 23:37 
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Inscription: 19 Sep 2008, 08:36
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Olivier44 a écrit:

ça ne t'a pas pris longtemps pour la trouver :) (source: http://www.surfforum.be/viewtopic.php?p=339751#p339751)

Au lieu de répondre à tous les MP que j’ai reçu à ce sujet – voici un petit résumé de trois jours de test des nouvelles CA formula.

CA aura trois FW pour 2010-11, une 820, 780 et 730 ; elles font toutes 100cm au maître-bau mais sont 820, 780 et 730 à 30cm de l’arrière, selon le gabarit du rider/rideuse.

J’ai pu tester la 820 et la 780 dans des conditions variées de vent et de plan d’eau, avec TR5 11.0 et 12.0 (merci Remi & http://thewindsurfingshed.com.au/ !) et plein d’ailerons (VMG, Kashy).

Sans cut-ous, setps etc, les planches ont une surface effective de planning plus importante que la plupart (toutes ?) les autres planches sur le marché, et planent donc facilement et vraiment très tôt. Elles ont une bonne accélération, et remontent au vent à plat sans avoir à « foiler ».

On ne semble pas avoir besoin d’ailerons super soft. De même, au largue les planchent descendent et accélèrent à plat sur le rocker sans plonger du nez, finalement très similaire à une nav en slalom.

En conclusion, ces planches sont de vraies « CA » dans le sens ou elles sont faciles à exploiter et semblent compétitives face aux autres fw récentes. J’espère pouvoir l’essayer en régate la semaine prochaine. On essaie d’avoir un compte rendu avec photos sur le site CA bientôt.

ciao
c


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MessagePosté: 16 Oct 2009, 08:47 
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Inscription: 15 Fév 2006, 15:15
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CA website:



Carbon Art Formula Test Report
Boards: Formula 780 and 820

Testers: Stephen Walsh, Christophe Waerzeggers.

Overall impression & Conclusion :

The underlying concept/idea being radically different from what is currently on the market, both boards feel and ride differently than what is currently out there. They require a different sailing style and thus different fins than the current "norm". They are "real CAs" because of their ease of use: super early planning without requiring intensive pumping; upwind/downwind drive without requiring huge back-foot fin loading. With some minor adaptations (slightly lifting the rocker and/or increasing the V for a cleaner release, esp on the 820, moving the mast track backwards, providing a 5th strap) both boards appear to be competitive around the race course.

Specific comments:

1. Planning:
This is undoubtedly where both boards excel. The full width of the tail provides for a super clean release undisturbed by cut-outs, steps etc. Comparatively both boards probably have the widest *effective* tail out there!

2. Upwind:
Essentially for the same reason (i.e. a wide effective tail) both boards have an excellent upwind angle. Going upwind does not require loading/foiling the fin, but simply "driving" the board upwind using the entire rear planning surface by keeping it flat on the water. With the right fin (see below) and the base all the way back in the track both boards had competitive upwind speed when powered up.

3. Downwind:
Both boards are easy to drive downwind at a deep angle, although they tend to be a bit sticky when not fully lit thus losing somewhat in terms of speed. This is especially true for the 820. Although the nose of the board doesn't dive into the back of the chop, the board's midsection had a slight tendency to stick and thus slow the board down, again more so on the 820. Moving the mast track further back helped to release both boards. This worked particularly well with the 780.

4. Fins :
Generally both boards went best with the Kashy XS 70. Most of the very soft VMG fins provided too much tail lift thereby effectively crushing the boards' front section into the water and slowing them down. In other words, the lift from those fins did not translate into speed. The Kashy generally allowed the boards to ride freely with speed, providing more a large slalom board-like feeling. Under the 820 with 12.0 in marginal conditions the Kashy felt slightly under-finned though. It would probably work well with a similar style fin (rake, stiffness, bend curve) but longer, say 74cm cut to 70.

During the demo and testing event Chris Ting was excellent he spent a lot of time supplying different fins to try. VMG will be making a custom fin this week.

5. Strap positions:
The strap positions on both boards felt perfect, providing for a balanced ride both upwind and downwind. A fifth strap would allow to drive the boards deeper downwind at speed. A "double" fifth strap is probably not necessary as the boards are best driven flat anyway. This might also mean that off the wind you can go to the fifth strap quicker (i.e. in less wind) than you would on the other super wide boards (SB, F2) - but more testing would be required to test this.

6. Sails:
Both boards worked well with 12.0 & 11.0, but in marginal conditions the 820 probably 'prefers' a 12.0 to an 11.0. The 780 seemed to handle 12.0 quite well.


Have questions?
Ask away - Stephen and Christophe can answer any specific questions.




It sounds some youth problem has shown up.Will how James will fix it.

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Dernière édition par giu le 16 Oct 2009, 08:53, édité 1 fois.

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MessagePosté: 16 Oct 2009, 08:50 
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Inscription: 27 Déc 2008, 07:54
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Vu l'arrière ça doit aller bien droit!! Par contre niveau maniabilité :roll:

JE VEUX TESTER! :twisted: :twisted: :twisted:

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1,95m - 95kg - 45 ans
ISONIC 131WC - RRD TWINTIP 110
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Mon feedback : http://www.windsurfing33.com/forum/view ... hilit=julo


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MessagePosté: 17 Oct 2009, 07:39 
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Inscription: 19 Sep 2008, 08:36
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JUlo a écrit:
Par contre niveau maniabilité :roll:


c'est ce que j'aurais pense aussi avant de l'essayer, mais elle s'avere en fait plus facile a jiber au planning que les planches aux cutouts genre F2 8)

ps: qq tofs de la 820 ici: http://www.surfforum.be/viewtopic.php?p=340021#p340021


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MessagePosté: 17 Oct 2009, 08:42 
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Inscription: 27 Déc 2008, 07:54
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Localisation: Gif sur Yvette (91)
C'est incroyable comme le shape à l'air simple!! :shock:
La carène, ont dirait une table basse!!

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MessagePosté: 17 Oct 2009, 11:13 
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Inscription: 03 Nov 2004, 20:35
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elle fait penser un peu aux bic avec son arrière coupé à la serpe

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CARB-ONE retalonnage d'ailerons tuttle, réparation wish carbone (poignée avant, tube....)
Fabrication de selles carbone


vmax : 41.52 v500 : 36.96 10s : 38,81 5*10 : 36,94 v1852: 34,71


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MessagePosté: 17 Oct 2009, 12:18 
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Localisation: paris-plage
effectivement bic fv4 et 5 vu le volume et l'arrière
de très bon mini mais physique et pas ce qu'il y a de plus rapide et difficile à tenir dans les conditions avec des bosses
mais de bonnes planches pour "les JULOS" :wink:


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MessagePosté: 18 Oct 2009, 08:49 
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frank75 a écrit:
physique et pas ce qu'il y a de plus rapide et difficile à tenir dans les conditions avec des bosses


et tout ça de deux photos :)

en fait, elles ne sont pas plus volumineuses que les autres fw! :wink:


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MessagePosté: 19 Oct 2009, 06:26 
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Localisation: La Rochelle Châtelaillon
chris_bel29 a écrit:
frank75 a écrit:
physique et pas ce qu'il y a de plus rapide et difficile à tenir dans les conditions avec des bosses


et tout ça de deux photos :)

! :wink:


Il parlait des Bic :wink:

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MessagePosté: 20 Oct 2009, 00:41 
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thierryll a80 a écrit:
elle fait penser un peu aux bic avec son arrière coupé à la serpe

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